*סיפורים מהחיים* – גיבוי ענן? חשוב לבדוק אצל מי הוא מאוחסן ומי בודק אותו

רנטגן של המשרד

משרד גדול בתחום הפיננסים פנה אלינו לקבלת שירותי מחשוב לאחר שנותן שירותי המחשוב שלו לא היה זמין לתקלות שצצו במשרד.
לאחר הפגישה החלטנו על עבודה משותפת והתחלנו לטפל במערכות המחשוב.

עוד לפני שנגענו במערכות הקיימות ביצענו מיפוי מלא של המשרד, אפשר לומר רנטגן של המשרד.
לאחר מכן הכנסנו את המשרד לטיפול חירום שבו ייצבנו את המערכות, פתרנו לא מעט תקלות והפעלנו הגדרות רבות שהיו חסרות.

הלקוח עובד עם דיסק רשת  WD NAS 1BAY וכל החומרים של המשרד שמורים על דיסק זה. לדיסק אין שום מנגנון שרידות כזה או אחר ובמקרה של תקלה המשרד יעמוד ולא יוכל להמשיך לתפקד.

כבר בפגישה הראשונית הלקוח טען שיש לו גיבוי ענן שמכיל את כל החומרים השמורים בדיסק רשת זה. טענה זו מעט מוזרה שכן מדובר בדיסק פשוט שלא כולל יכולות כאלה, אך הלקוח טען שהוא בוטח בחברת שירותי המחשוב שהייתה לו ולכן ביקש שאבדוק זאת לעומק, וכך עשיתי.

גיבוי ענן

יצרתי קשר עם חברת גיבויי הענן של הלקוח ושאלתי האם יש גיבוי מלא ותקין של החומרים ובנוסף ביקשתי להבין כיצד הגיבוי מתבצע. בשיחה הם הודיעו לי שקיים גיבוי תקין אך אסור להם לשתף אותי כיצד הגיבוי מתבצע – מאוד מאוד מוזר.

עברנו שוב על המערכת וחיפשנו מהיכן החומרים שקיימים במשרד מגובים לענן. להפתעתנו גילינו שמדובר ב"גיבוי ענן" שהוא לא באמת עומד בסטנדרטים הנדרשים ואני בכלל לא בטוח שניתן לקרוא לזה גיבוי ענן.

העברת הקבצים בוצעה באמצעות חיבור Site2Site (חיבור מרחוק של משרדי הלקוח למול משרדי חברת הענן), החומרים אינם מוצפנים בצד חברת הגיבוי ענן וכל משתמש יכול להיכנס ולנבור בחומרים. הלקוח כלל לא ידע שלחברת גיבויי הענן יש גישה מלאה לכל המחשבים שלו במשרד. בנוסף, החיבור עובד גם הפוך, הצלחנו להגיע לכל ההתקנים של חברת גיבויי הענן.

כמובן שידענו את הלקוח בדבר הקומבינה הזו.

מהם הכללים של גיבוי ענן?

גיבוי ענן פועל לפי כללים ברורים. הראשון שבהם הוא שהגיבוי יהיה מוצפן – לא הגיוני שמישהו בצד השני יוכל לראות את החומרים שלך. מעבר לזה, העובדה שחברת גיבוי ענן שומרים את הגיבויים אצלם במשרד ולא באמת בענן יכולה לסכן את החומרים שלנו אשר שמורים אצלה.

כחלק מהשדרוג שביצענו ללקוח הסרנו את החיבור המדובר, והתקנו מערכת גיבוי ענן מקצועית ומוצפנת שמשדרת את הנתונים ישירות לענן ללא מגע של חברה צד שלישי.

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים
מחפש שירותי מחשוב לעסק שלך?
צור קשר
כתבות אחרונות בנושא
אהבתם?
שתפו עם אחרים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו

פנייתך התקבלה בהצלחה!