עבור מה נועדו שירותי ענן ואיזה שירות מומלץ?

טכנולוגיית הענן הכניסה לחיים שלנו שינויים משמעותיים אשר יש להם השפעה על משתמשים פרטיים, עסקים קטנים וחברות גדולות כאחד. כיום ניתן להבחין בעובדה ששירותי ענן משמשים לעוד ועוד צרכים פרטיים וארגוניים, ומאפשרים חיסכון בזמן, בעלויות, בתחזוקה, וברוב המקרים אף משפרים את הזמינות והשירות של החברה.

 

חלק מן הייעודים של שירותי ענן המסופקים היום ללקוחות

 

שירותי אחסון בענן

אם בעבר היה נהוג לגבות קבצים אישיים, תמונות, מסמכים חשובים כמו עבודות הגשה של סטודנט או הסכמים חוזיים להשכרת דירה על גבי כוננים קשיחים ניידים, ועם הזמן גם על התקני דיסק און קי ממוזערים שאפשרו ניידות ופשטות נשיאה, הרי שכיום גיבוי של נתונים קריטיים לשירותי אחסון בענן הוא מתודה מקובלת ושגורה.

שירותי אחסון בענן מספקים למשתמש גיבוי שוטף של הקבצים בתדירות יומית, מאפשרים לחזור אחורה בהיסטוריית הגרסאות של הקובץ, לשתף את הקבצים עם קולגות ולנהל לוג גישה עבור קריאה ועריכה של הקבצים, לאפשר זמינות של המידע מכל מכשיר המחובר לענן, לספק פונקציות חיפוש מתקדמות לאיתור מהיר של הקבצים, ואף לדרוש חיזוק הזדהות בטרם מתקבלת גישה למידע.

 

שירותים פיננסיים בענן

חלק מן העסקים הקטנים והבינוניים עושים שימוש בשירותי ענן לצורך ניהול פיננסי של העסק. שירותים מתקדמים כיום בענן מאפשרים לבית עסק להנפיק חשבוניות ללקוחות, לנהל הוצאות מוכרות במס, לעקוב אחר התזרים בעסק, לקבל נתונים אודות הרכב הלקוחות ועבודות שלא בוצעה עבורן עדיין גביה, ולהפיק דוחות חודשיים ודוחות שנתיים.

מערכות אלו מסוגלות להתחבר אל מערכות ניהול תוכן מובילות עליהן בנוי האתר, ובאמצעות כך להפוך חלק לא קטן מן התהליכים לאוטומטיים. כך, למשל, בעת רכישה של מוצר באתר, יכולה להישלח באופן אוטומטי חשבונית ללקוח. במעבר בין פלטפורמות השירותים הפיננסיים הבנויות בענן הוא קל ופשוט, והמערכות האלו מאפשרות ייצוא מרוכז של הנתונים לצורך שימוש עתידי במערכת אחרת.

 

שירותי ניווט ומיפוי בענן

מי מאיתנו לא עושה שימוש באפליקציות ניווט שונות המותקות על גבי המכשיר הסלולרי או כחלק בלתי נפרד ממערכות המחשוב של הרכב? שירותי ניווט בענן מאפשרים לנו לנוע באפקטיביות בין מקומות שונים בעולם, תוך הימנעות מעומסי תנועה כבדים וקבלת חיווי על מכשולים בדרך. בנוסף לשירותי הניווט המסופקים באמצעות הענן, גם שירותי מיפוי ניתן לקבל מעל גבי פלטפורמה עננית. שירותים כמו Google Maps מאפשרים לכל אחד לאתר נקודות ציון על המפה, תוך שימוש בכתובות ושמות של מקומות ככלי קלט יעיל.

 

שירותי מחשוב בענן

הענן מאפשר לעסקים קטנים ובינוניים וכן לחברות גדולות לקבל גם שירותי מחשוב שונים. באמצעות פלטפורמות המיועדות לכך, יכול ארגון לגייס לעצמו משאבי מחשוב בהיקפים הדרושים לו לצורך ביצוע משימות שונות. הקמת מכונות וירטואליות עם כמות הזיכרון הדרושה וכוח העיבוד החיוני לביצוע משימות בעסק, הפכה קלה מתמיד ומתאפשרת באמצעות מספר בודד של לחיצות. היתרון הגדול בענן הוא היכולת להגדיל ולהקטין את משאבי המחשוב שבית העסק נדרש להם בזמן אמת, ולשלם רק עבור שצרך העסק בפועל. בעולם הפיסי השבתה של מכונות או הוספה של מכונות חדשות לצורך ביצוע עיבודים הייתה כרוכה בהתקנה של מכונות חדשות בחדר המחשוב, הגדרת מערכות ההפעלה המותקנות עליהן, התקנה של תוכניות השירות הנדרשות לעסק, וכמובן, כל זאת, תוך העסקה של כוח אדם יקר, שנדרש רק למשימה הבודדת.

שירותי מחשוב בענן מאפשרים לנהל את האופרציה הזאת תוך תלות מופחתת במשאבי התפעול הזמינים בחברה עצמה, בצורה גמישה ודינמית, תוך התאמה לצרכים המשתנים של הארגון.

 

שירותי פיתוח בענן

כאשר חברה עוסקת בפיתוח של מוצרים או שירותים, חלק לא קטן מן הפעולות שהיא נדרשת לבצע, טרם הפיתוח, מתייחס לפעולות ההקמה והייצוב של סביבת הפיתוח. בדרך כלל, פעולות אלו הן פעולות מתמשכות, והביצוע שלהן הוא קריטי להתחלת תהליך הפיתוח. שירותי הענן מסוג פלטפורמה כשירות מאפשרים לארגון להקים במהירות וברמת אפקטיביות גבוהה סביבות פיתוח מודרניות, הכוללות הגדרות תקשורת, שרתים, ואף פלטפורמה לביצוע בדיקות מיכוניות, בטרם שילוב המערכת שפותחה בסביבות הייצור של החברה.

 

כיצד תבחרו את שירות הענן המתאים ביותר עבורכם?

שירות הענן המתאים ביותר עבורכם, הוא זה שבסופו של דבר משתלב בצורה הטובה ביותר עם תהליכי העבודה והפלטפורמות המחשביות המוטמעות אצלכם בחברה.

כאשר אתם נפנים לבחור ספק ענן עבור שירותי המחשוב לעסק שלכם חשוב יהיה להתייחס לנקודות הבאות:

  • מעטפת השירות והתמיכה שתקבלו מספק הענן
  • דרכי ההתקשרות איתו והזמינות אליה הוא מתחייב
  • מודל התמחור של שירותי הענן ומידת הגמישות שלו לצרכי הארגון
  • יכולת הגדילה של שירותי הענן במקרה של פרויקט חדש זמני או קבוע
  • ואולי הכי חשוב, רמת המוניטין שצבר ספק הענן במדינה בה הוא ממוקם, האמינות והיציבות של השירותים שהוא מספק.

 

בסופו של יום, הדאגה לכך שהמערכות תספקנה שירות באופן אמין ויציב היא הקריטית ביוצר להצלחת המעבר לשירותי ענן.

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים
מחפש שירותי מחשוב לעסק שלך?
צור קשר
כתבות אחרונות בנושא
אהבתם?
שתפו עם אחרים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו

פנייתך התקבלה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

השירות המקצועי והייחודי שלנו יעזור לעסק שלך להשיג שיאים חדשים.
אין גבול למה שהטכנולוגיה יכולה להביא לעסק שלך.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.