מה ההבדל בין שרתים רגילים לשרתים בענן?

בעידן הטכנולוגי של ימנו כמות המידע אשר חברות מנהלות היא עצומה ולכן אנו נדרשים לאחסן את המידע במקום מאובטח מבלי לאבד דבר. לרוב חברות יבחרו בפתרון זמין ומהיר – דיסקים קשיחים, כוננים חיצוניים, קלטות גיבוי ועוד.. הפתרון האחר הוא שימוש בטכנולוגית ענן – שרתים בענן או בשמם האחר שירותי ענן לעסקים.

5 עובדות שלא ידעתם על שרתים בענן:

  1. שרתים בענן עובדים בשונה משימוש בטכנולוגיית אחסון קבצים בשרת – אין צורך לרכוש ציוד יקר ערך שיש לבצע עבורו החלפה בערך כל 5 שנים ותחזוקה שוטפת. אחסון הקבצים בענן מאפשר להגיע למידע מכל מקום, המידע מאוחסן על השרתים מתקדמים ביותר ומגובה באופן רציף.
  2. ניהול הרשאות בענן – קיימת אפשרות לארגון להגדיר הרשאות שונות לעובדים וגם לקבצים. אפשרות השיתוף פשוט מדהימה, פעמים רבות נתקלנו במקרה בו ניסינו לשלוח מייל עם קובץ גדול ואפשרות השליחה נדחתה כתוצאה מגודל הקובץ. ההתעסקות סביב הנושא לא הייתה קלה, ניסיונות להקטנת הקובץ, כיווצו ואפילו ניסיונות העלאה לאתרים המאפשרים שיתוף קבצים גדולים. שרתים בענן מאפשרים פתרון מהיר ויעיל לבעיה זו – מעלים את הקובץ במהירות לשרת הקבצים שנמצא בענן ושולחים קישור גישה לקובץ – תוך שניות מעבר ליתרון זה, כל המידע שנמצא בשרת מאוחסן ומגובה במספר שרתים במקביל בכדי לאפשר נגישות אל המידע מכל מקום ובכל זמן נתון (טלפונים ניידים, מחשבים, טאבלטים וכו'..)
  3. עלויות – עלות התחזוקה של שרתים בענן הינה חודשית וקבועה מראש להבדיל משרת מקומי אפשר יכול להתקלקל ונדרשת עבורו תחזוקה באופן קבוע ועלויות נוספות שאינן צפויות.
  4. גמישות – בשרת בענן ניתן לבצע שחזור לנקודה ספציפית מבוקשת, כך שבכל מקרה של תקלה / איבוד קובץ ניתן לחזור למועד מבוקש ולאתר את החומר הנדרש.

אז מה בעצם כדאי לבחור? שרת בענן או שרת מקומי?

בחירת סוג השרת תלויה באסטרטגיה העסקית של הארגון, שרת בענן מתאים בעיקר לחברת קטנות ובינוניות SMB אך אם הארגון מכוון לביצועים גבוהים ושליטה מלאה על השרת הפתרון עבורם הוא שרת מקומי.
לחברת פסגות פתרונות מחשוב ידע רב בתכנון משרדים בכל הגדלים, נשמח לתאם עבורם פגישה ללא כל התחייבות ולהתאים עבורכם את הפתרון המדויק והנכון ביותר.

 

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים
מחפש שירותי מחשוב לעסק שלך?
צור קשר
כתבות אחרונות בנושא
אהבתם?
שתפו עם אחרים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו

פנייתך התקבלה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

השירות המקצועי והייחודי שלנו יעזור לעסק שלך להשיג שיאים חדשים.
אין גבול למה שהטכנולוגיה יכולה להביא לעסק שלך.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.