אבטחת מידע – 7 טיפים עיקריים שכל משתמש צריך לדעת

אבטחת מידע היא עולם רחב מאוד ויש לה מטרה עיקרית אחת – להגן על המידע מפני סיכונים המאיימים עליו. האבטחה על המידע מתבצעת במספר מישורים – אבטחה פיזית של המקום בו מאוחסן המידע, אבטחת הציוד בו נמצא המידע וגם התוכנה בה המידע מצוי.

7 טיפים עיקריים בנושא אבטחת מידע:

  1. אבטחת מידע דרך המייל – דבר ראשון חשוב לבדוק אם המייל מגיע מכתובת מוכרת ותקינה, יש לבדוק שהכתובת של השולח היא הדומיין הרשמי של החברה ולא סיומת פיקטיבית. במידה ויש הפנייה ללינק חשוב לבדוק את הלינק עוד לפני שלוחצים עליו, אחרי הלחיצה דרך הפורץ סלולה למחשב שלכם. במידה ולחצתם וחוששים כי הקישור הוא זדוני צרו קשר מייד עם חברת המחשוב שלכם על מנת שתוכל לבדוק את הנושא.
  2. אנטי וירוס מעודכן – תוכנת אנטי היא הבסיס להגנה על המחשב מפני מזיקים ווירוסים. בדקו כי תוכנת האנטי וירוס שלכם מעודכנת, במידה ואין ברשותכם אנטי וירוס מותקן על המחשב בצעו זאת בהקדם האפשרי.
  3. מערכת הפעלה מעודכנת – לאחרונה חברת MICROSOFT הפסיקה את מתן השירות למערכת הפעלה למחשב מסוג WINDOWS 7 – במידה והמחשב שלכם פועל עם מערכת הפעלה זו דאגו לבצע שדרוג למערכת הפעלה חדישה יותר הכוללת עדכונים שוטפים ותמיכה.
  4. אבטחת מידע מהבית – בכל הפסקה / עזיבת עמדת העבודה – שימו לב כי אתם מבצעים התנתקות מעמדת העבודה במשרד כולל ה- VPN ובנוסף נועלים את המחשב עד לחזרתכם. זכרו, מידע הוא כוח וחובה לשמור עליו בצורה הרמטית.
  5. סיסמאות – האקרים רבים מצליחים לפרוץ למחשב על ידי גילוי הסיסמאות שלכם, צרו סיסמאות לא טריוויאליות (לא תאריך של יום הולדת למשל) יש ליצור סיסמאות חזקות המכילות תווים, סימנים ומספרים.
  6. חומת אש "FIREWALL" – משמש מעין "שער" כניסה ויציאה לכל החיבורים לאינטרנט, נותן הגנה ע"י חומה המסננת תוכנות ואפליקציות אשר מנסות לחדור למחשב.
  7. שיקול דעת – בסופו של דבר, אנחנו אחראיים למידע הנמצא במחשב שלנו, הפעילו שיקול דעת, אל תמלאו פרטים אישיים, בדקו שאתם לא לוחצים על קישורים זדוניים ובכל מקרה בו יש חשש אל תסתירו את הנושא אלא צרו קשר עם חברת המחשוב שלכם במהירות האפשרית.

חברת פסגות פתרונות מחשוב מתמחה באבטחת מידע וסייבר, אנו נעזור לכם לשמור על הנכס העיקרי של הארגון – המידע שלכם.

 

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים
מחפש שירותי מחשוב לעסק שלך?
צור קשר
כתבות אחרונות בנושא
אהבתם?
שתפו עם אחרים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו

פנייתך התקבלה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

השירות המקצועי והייחודי שלנו יעזור לעסק שלך להשיג שיאים חדשים.
אין גבול למה שהטכנולוגיה יכולה להביא לעסק שלך.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.