צוות ניהול שרתים – מה תפקידו?

כחלק ממערך השירות ופתרונות המחשוב שאנו מספקים לקהל הלקוחות שלנו, אנו מעמידים לרשותם גם צוות ניהול שרתים מקצועי ומיומן. תפקידו של צוות ניהול השרתים הוא להבטיח פעילות תקינה של תשתיות המחשוב המותקנות בחברה שלכם או לחלופין בענן, ולוודא כי הן תומכות בצרכים העסקיים המשתנים של העסק. אז במה עסוק צוות ניהול שרתים כחלק מן הפעילות השוטפת שלו?

 

תחזוקה שוטפת של שרתים וציוד תקשורת

במסגרת פעילות זאת יוודא צוות ניהול השרתים כי קיימת תוכנית עבודה סדורה להתקנת שרתים, התקנת עדכוני תוכנה של יצרניות החומרה והתוכנה, קונפיגורציה של נתבים וציוד תקשורת, קונפיגורציה של שרתי ה – Firewall בחברה, התקנה ותחזוקה של שירותי IDS ו- IPS בחברה, ויפעל בהתאם לתוכנית זאת באופן שוטף.

כמו כן, צוות ניהול השרתים אמון על שדרוג שרתי המחשוב של החברה אחת לתקופה, כפי שנקבע באסטרטגיה של הארגון, וכן על החלפה ורענון של ציוד התקשורת.

 

אבטחת תשתיות המידע ורשת החברה

תפקידו של צוות ניהול השרתים הוא לממש את אסטרטגיית אבטחת המידע של החברה, להסדיר את הגדרות אבטחת המידע בשרתי ה – Firewall כנדרש, להתקין טלאי אבטחת מידע על מערכות החברה, ציוד הקצה וכן ציוד התקשורת, להניע מהלך תקופתי של טיוב ההרשאות והסמכויות בחברה ולוודא כי המסקנות וההמלצות מתהליך זה הוטמעו במערכות החברה, וכן לנטר באופן שוטף קיומם של אירועי אבטחת מידע הדורשים את התייחסות החברה, ולהגיב להם על פי הצורך.

 

תמיכה בתוכניות העבודה של הארגון

בסופו של דבר, חשוב יהיה לזכור שמטרתן של מערכות המידע המוטמעות בארגון היא לתמוך בפעילות העסקית השוטפת. תפקידו של צוות ניהול השרתים בהקשר זה הוא להתריע לחברה על מקרים בהם לא תוכל החברה לספק את צרכי הלקוחות שלה, אם בשל היבטים של ניהול קיבולת ועומסים, ואם בשל חוסר התאמת הציוד הטכנולוגי הקיים בחברה לדרישות העסקיות.

 

ניהול מערכות End Of Life

מושג שגור ומוכר בתחום ניהול השרתים וציוד הקצה הוא End Of Life – מושג אשר מתייחס למוצרי חומרה או תוכנה אשר היצרניות שלהם הפסיקו לייצר כמותם. מושג זה קשור קשר ישיר במושג אחר, אשר קרוי בעגה המקצועית End Of Support ומתייחס לתשתיות מחשוב שהיצרניות אינן משחררות עוד עדכוני תוכנה עבורן ואינן מספקות תמיכה טכנית בעת התרחשות תקלות שונות בהן.

כניסה של מערכות למצב של End Of Support מייצרת שני סיכונים מרכזיים לחברה: הראשון רלוונטי לעולם אבטחת המידע והגנת הסייבר: גורמים זדוניים שונים עלולים לעשות שימוש בהעדר התמיכה של יצרניות התוכנה והחומרה, למפות חולשות אבטחת מידע בתשתיות הרלוונטיות, ולנצל אותן על מנת לפגוע שתשתיות הטכנולוגיות של הארגון. כך, עלול להיווצר מצב של פגיעה בזמינות המידע בחברה, בסודיות שלו או בשלמותו.

סיכון שני הנובע מהגעה למצב של End Of Support הוא סיכון תפעולי: מערכת המושבתת עקב תקלה עלולה שלא להתאושש מן התקלה בהעדר עדכונים שוטפים המופצים עבורה. זאת ועוד, בהעדר עדכונים שוטפים עלולה מערכת מתיישנת להקשות על החברה לבצע מהלכים תשתיתיים רחבים בחברה, כמו שדרוג כלל מערכות ההפעלה במחשבי הקצה של החברה.

תפקידו של צוות ניהול שרתים בהקשר הזה הוא לנטר באופן שוטף את סטטוס המערכות והתשתיות הקריטיות בארגון, ולבנות תוכנית עבודה מגובה בלוחות זמנים ומדדים, על מנת לוודא כי מערכות לא נכנסות לתקופת End Of Life או חמור מכך, לתקופת End Of Support, ומייצרות סיכונים שונים לחברה.

 

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים
מחפש שירותי מחשוב לעסק שלך?
צור קשר
כתבות אחרונות בנושא
אהבתם?
שתפו עם אחרים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו

פנייתך התקבלה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

השירות המקצועי והייחודי שלנו יעזור לעסק שלך להשיג שיאים חדשים.
אין גבול למה שהטכנולוגיה יכולה להביא לעסק שלך.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.