שירותי ענן מיקרוסופט

מיקרוסופט היא אחת משלוש החברות הגדולות המציעות שירותי ענן ברשת. שירותי הענן של מיקרוסופט מאוגדים תחת השם Azure והם פעילים החל מפברואר 2010. מיקרוסופט מספקת שירותים מגוונים למפתחים ולארגונים המאפשרים להם לייעל את תהליכי העבודה, הפיתוח והייצור, ולהתאים את משאבי המחשוב לצרכים של הארגון.

בנוסף, מיקרוסופט מספקת שירותי Office בענן המאפשרים לארגונים וגם לצרכנים פרטיים לקבל שירותי כתיבה ועריכה של מסמכים, גליונות אקסל, מצגות ופתקים בצורה מרוכזת בענן.

שירותי הענן ב- Microsoft Azure

השירותים השונים שמספקת חברת מיקרוסופט בענן Azure מוצעים לקהל הלקוחות במגוון רחב של תחומים:

משאבי מחשוב

מיקרוסופט מספקת פלטפורמה להקמת מכונות וירטואליות, עליהן ניתן להתקין שרתי Windows ו – Linux. מכונות וירטואליות, להבדיל ממכונות פיסיות, הן מכונות שמקבלות את משאבי המחשוב שלהן מן הענן. בתצורה זו יכול מנהל משאבי המחשוב להחליט אילו משאבי זיכרון ועיבוד יסופקו במסגרת המכונות הוירטואליות, ואילו רכיבי חומרה יוקדשו לשרתים שהוקמו.

שירותי אחסון

הענן של מיקרוסופט מספק שירותי אחסון בענן למשתמשים השונים, ומאפשר להם לנהל את פרטי המידע שלהם בענן בצורה סדורה, מגובה, ניתנת בקלות לאחזור, ונגישה מכל מקום בעל הרשאות גישה לענן. בצורה כזאת, מתייתרת, למעשה, ההסתמכות על שרתי אחסון ארגוניים בכל הקשור לניהול המידע הקריטי של הארגון ואחזורו בעת הצורך.

ניהול נתונים

שירותי הענן של מיקרוסופט ב Azure  מאפשרים גם ניהול בסיסי נתונים ותשתית תחקור נתונים מתקדמים ביותר. בין היתר, מספקת מיקרוסופט בסיסי נתונים בענן המבוססים על טכנולוגית Microsoft SQL Server, בסיסי נתונים מסוג Cosmos DB עבור נתונים בתצורת NOSQL, וגם תשתית לביצוע תחקור נתונים ברמה הארגונית מבית Azure SQL DataWarehouse.

ניהול הודעות

בארגונים גדולים, אשר עושים שימוש במגוון גדול של טכנולוגיות שונות, מוטמעים בדרך כלל מנגנוני תורים, המאפשרים למערכות העושות שימוש בנתונים בפורמטים שונים, ולא תכוננו במקור על מנת להתקשר זו עם זו, לתקשר ביניהן ולהעביר ביניהן הודעות. למיקרוסופט מספר שירותי ענן המספקים את היכולות הזאת, תוך מתן דגש על הצרכים של הארגון: תשתית להעברת הודעות חד כיווניות להפצת הודעות, ניהול מרכזי של ההודעות ועוד.

Office Online

במסגרת חבילה זו מסופקים שירותי האופיס המסורתיים (Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint, Microsoft Onenote), בתצורה אונליינית, המחייבת רישום באמצעות הדואר האלקטרוני של מיקרוסופט. הפונקציונליות בגרסה החינמית חסרה פונקציות מרכזיות אולם בעת השדרוג יוכל המשתמש להנות מפונקציות נוספות, אף שהן לא מכסות באופן שלם את כלל היכולות הקיימות בתשתית האופיס הביתית.

לסיכום 

 מיקרוסופט היא אחת מספקי הענן הגדולים בעולם, עם מגוון רחב של שירותים המוצעים על ידה למשתמשי קצה שהינם מפתחים וארגונים. לצרכן הפרטי מספקת מיקרוסופט את שירותי Office Online, אשר מאפשרים להם לערוך ולנהל בענן מסמכים שונים, בדיוק כפי שהורגלו לעשות בגרסת האופיס הביתית שלהם.

שירותי הענן של מיקרוסופט יכולים לעזור לארגונים בהקמה מהירה של שרתים על גבי מכונות וירטואליות, בהקצאת משאבי מחשוב, זיכרון ועיבוד עבור צרכים שונים של הארגון, בניהול בסיסי נתונים ותשתית לתחקור נתוני ארגונית, ממנה ניתן להפיק תובנות שונות ולנצל את נכס המידע לתועלת הארגון, וכן לנהל שירותי תור, על מנת לאפשר תקשורת בין מערכות בפלטפורמות שונות, שלא תוכננו ועוצבו על מנת להעביר ביניהן נתונים באופן שוטף.

השימוש בשירותי הענן של מיקרוסופט יכול לסייע לארגונים לנהל ביתר קלות תהליכים מורכבים של הקמת סביבות פיתוח ועיבוד נתונים, ולהתאים את משאבי המחשוב העומדים לרשות החברה, לצרכים שלה.

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים
מחפש שירותי מחשוב לעסק שלך?
צור קשר
כתבות אחרונות בנושא
אהבתם?
שתפו עם אחרים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו

צרו איתנו קשר

השירות המקצועי והייחודי שלנו יעזור לעסק שלך להשיג שיאים חדשים.
אין גבול למה שהטכנולוגיה יכולה להביא לעסק שלך.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.