אבטחת מידע לעסקים – מספר נתונים שהולכים להפתיע אתכם

עסקים רבים בעידן הטכנולוגי של ימנו לא מעסיקים צוות IT מקצועי אשר מספק להם שירותי IT ושירותי אבטחת מידע לעסקים בעוד שבטכנולוגיה של היום יש כמעט כ-40% מתקפות סייבר מכוונת.

בדרך כלל, כשאנו מדברים על פריצות / מתקפות סייבר / גניבת מידע וכו' אנו אומרים "טפו טפו", לנו זה לא יקרה, לא רלוונטי אלינו… אך ברגע שמגיעים לרגע הזה, מצטערים על כך שלא פעלנו בהתאם להנחיות של חברת המחשוב.

הכלל הראשון – אבטחת מידע לעסקים

הטעות הגדולה של מרבית מהעסקים היא לחשוב על הרגע ולא על הסכנות שיכולות לצוץ לנו בהמשך הדרך. לרוב, כשאנו חושבים על מתקפת סייבר אנחנו מתייחסים רק למידע שנמצא בשרתי החברה, אך יש מידע נוסף שאנו משתמשים בו באופן יום יומי – תמונות, מסמכים, קבצים שונים ועוד. דמיינו לעצמכם מה היה קורה אם בוקר אחד הגעתם למשרד, הכנתם את כוס הקפה שלכם וניגשתם לעמדת המחשב, מנסים להיכנס לקובץ ולפתע רואים כי הקובץ מוצפן, מנסים קובץ נוסף וגם הוא מוצפן ולאט לאט מבינים כי כל המידע שלכם הפך להיות מוצפן ללא יכולת צפייה. מרימים טלפון אל חברת המחשוב שלכם כדי שינסו לשחרר את המידע ואז מבשרים לכם כי אתם נדרשים לשלם דמי כופר לגורם המצפין.

מהן המטרות המרכזיות של מתקפת סייבר?

מתקפות סייבר מתרחשות ע"י גורם חוץ ארגוני שמטרתו היא להשיג אחת או יותר מהמטרות הבאות:

  • איסוף מידע – חברות רבות אוספות מידע על לקוחות: מין, גיל, טלפון, כתובת מייל, כרטיס אשראי וכו'.
  • דמי כופר – נעילה של קבצים במחשב כך שלבעלים לא תהיה יכולת גישה אליהם והאופציה היחידה לצפות שוב בקבצים היא ע"י תשלום כופר.
  • ריגול ומעקב – איסוף של מידע תחרותי אודות בית העסק.

מה התפקיד של חברת אבטחת מידע לעסקים?

חברת מחשוב לעסקים מעסיקות מומחי אבטחת מידע אשר אחראיים בעיקר על הכנת תוכנית המיועדת לאתר סיכונים ולהציע פתרונות אבטחת מידע לעסקים.

  • הדרכות לכלל העובדים כיצד להתנהל נכון ברשת האינטרנט וברשת המחשבים בארגון.
  • ביצוע בדיקות והערכות בנוגע לאבטחת מידע בארגון.
  • יצירת מצב המדמה תקיפה לארגון וכיצד להתאושש מאסון.
  • יצירת תהליכים קבועים בנוגע לאבטחת מידע לעסקים.
  • הצפנת קבצים ותיקיות מחוץ לארגון – כלומר הגישה למסמכים אלו תהיה אפשרית רק מתוך הארגון עצמו.
  • יצירת חומת אש – Firewall – מעין שער כניסה ויציאה לכלל החיבורים לאינטרנט.
  • סינון מיילים – בדיקה של כל המיילים אשר נכנסים ויוצאים מתוך הארגון.
  • ועוד…
כמה דברים לסיכום

רוב המקרים של גניבת המידע והנתונים לאחרונה הדגישו את חשיבותה של חברת IT המעניקה שירותי אבטחת מידע לעסקים. לחברת פסגות פתרונות מחשוב בע"מ ניסיון רב בכל הקשור לאבטחת מידע וסייבר, נשמח לתאם אתכם פגישה ללא כל התחייבות בה נבחן כיצד ניתן לשמור על הנכס העיקרי של הארגון שלכם – המידע.

התשובות מגוונות, יש מקרים בהם יש חדירה לרשת המחשבים והתקשורת של הארגון, באמצעות מייל פישינג – בתמימות אחד העובדים יכול להזין פרטים אישיים ודרך פעולה זו ניתן לחדור לארגון כולו ויש מקרים בהם אפילו עובדים מהבית גונבים מידע וכמובן דרכים נוספות.. האם הארגון שלך מוגן מגניבת מידע? חושש שאחד העובדים מחזיק אצלו מידע רגיש? קראו כאן מה עליכם לעשות בנושא >
דמי כופרה – באנגלית Ransomware, זוהי נוזקה אשר מושתלת במחשב הנגוע ונועדה על מנת לסחוט את המשתמש לשלם תשלום כספי (דמי כופר) בכדי שתוסר מגבלת הגישה. נדרשתי לשלם דמי כופר, מה עליי לעשות? כל הפרטים כאן >
צרו איתנו קשר
תוכן עניינים
מחפש שירותי מחשוב לעסק שלך?
צור קשר
כתבות אחרונות בנושא
אהבתם?
שתפו עם אחרים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו
SandBlast Agent

בתקופה האחרונה גדלו בצורה משמעותית מתקפות הסייבר כנגד השוק העסקי, המתקפות כוללות ניסיונות פריצה להתקנים

קרא עוד »

פנייתך התקבלה בהצלחה!