על מי חלות תקנות הגנת הפרטיות?

התקנות החדשות של חוק הגנת הפרטיות חלות על כל חברה, גוף, ארגון, עסק, מלכ"ר עמותה או ואדם פרטי המנהלים או מחזיקים בבעלותם מאגר מידע מכל סוג שהוא.

חוק הגנת הפרטיות מבחין בין 4 סוגי מאגרי מידע כשלכל סוג נדרשת רמת אבטחה שונה:

  1. מאגר מידע בניהול יחיד – מאגר שהגישה למידע שבו נמצאת בידי עד 3 מורשים, הוא מכיל מידע על עד 10,000 אנשים, המידע שבו אינו נאסף במטרה להעבירו לגוף אחר והוא אינו כולל מידע הכפוף לחובת הסודיות.
    מאגר זה מחויב ברמת האבטחה הנמוכה ביותר.
    דוגמא אופיינית למאגר מסוג זה הינו מאגר מידע של עסק קטן המעסיק עד 3 עובדים, מנוהל מהבית או מהמשרד וכולל מידע על עשרות או מאות לקוחות.
    יחד עם זאת, חשוב לשים לב שבמידה ובשל אופי העסק, המידע במאגר כולל אינפורמציה רפואית רגישה, המאגר יוגדר ברמת אבטחה גבוהה יותר ובהתאם לכך יחולו עליו חובות אבטחה מחמירות יותר.
  2. מאגר מידע המחויב ברמת אבטחה בסיסית – מאגר שאינו מנוהל על ידי יחיד ואינו מוגדר כמחויב ברמת אבטחה בינונית או גבוהה. דוגמא למאגר מסוג זה הינו מאגר מידע של קליניקה של רופא המקבל באופן פרטי. 
    אם ברשות משרד שבו פחות מ 10 עובדים מידע הקשור בנכסיו של אדם ו-או נתונים על מצב בריאותו הרי שבאופן אוטומטי חלות עליו התקנות של רמת האבטחה הבינונית.
  3. מאגרים מידע המחויב ברמת אבטחה בינונית – מאגר שהגישה למידע שבו נמצאת בידיהם של מעל 10 אנשים והמידע בו נאסף במטרה להעבירו לגוף אחר וכן מאגרי מידע השייכים לגופים ציבוריים (כדוגמת משרדי ממשלה רשויות מקומיות ועוד) או מאגרי מידע הכוללים מידע רגיש לרבות מידע רפואי, מידע על אמונות דתיות, מידע על דעות פוליטיות, מידע על נכסים ומידע על הרשעות בפלילים. 
    דוגמא למאגר מידע מסוג זה הינו מאגר מידע של סוכנות ביטוח בגודל בינוני ומעלה.
  4. מאגר בעל רמת אבטחה גבוהה – מאגר מידע המכיל מידע רגיש אודות 100,000 איש ומעלה, מאגר שהרשאות הגישה למידע שבו נמצאות בידי למעלה מ- 100 איש ומאגר מידע שמטרתו איסוף מידע לצורך מסירתו לאחר. 
    על מאגרי מידע המצויים ברמה זו חלות כל תקנות הגנת הפרטיות המוגדרות בחוק. דוגמא למאגר מידע מסוג זה הינו מאגר מידע של בית חולים או של חברת ביטוח.  

 

מאמר זה מהווה סקירה כללית במטרה לסייע לכם בהיערכות לעמידה בתקנות החדשות של חוק הגנת הפרטיות. המידע במאמר זה אינו מלא והוא אינו מחליף ייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי.

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים
מחפש שירותי מחשוב לעסק שלך?
צור קשר
כתבות אחרונות בנושא
אהבתם?
שתפו עם אחרים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו

פנייתך התקבלה בהצלחה!