כללים לעבודה נכונה מהבית ושמירה על אבטחת מידע

מגפת הקורונה שינתה את העולם, השמיים נסגרו, הסתובבנו רק עם מסיכות, נכנסו לבידודים כל יומיים ובעבודה בקושי ביקרנו, הכרנו את המושג "עבודה מהבית" המציאות החדשה גרמה לחוסר ודאות וכאוס בלא מעט מהארגונים. משרדים רבים היו צריכים לעבור לפעילות מלאה מרחוק ולא לכולם הייתה התשתית המתאימה. אומנם עבודה מהבית היא נוחה, פרודוקטיבית אך טומנת בה לא מעט איומי אבטחת מידע וסייבר.

10 פעולות חשובות לעבודה נכונה מהבית ושמירה על אבטחת מידע

  • עבודה מהבית לא גורמת לוותר על ישיבות תקופתיות – תוכלו להשתמש באפליקציית ZOOM או TEAMS כדי לבצע ישיבות עם הצוותים, לשתף קבצים ומסמכים, להתכתב בצ'אט ולהיות תמיד מעודכנים בכל המתרחש גם אם פיזית אתם לא נמצאים במשרד.
  • במידה ואתם עובדים מרשת אינטרנט חיצונית, אנו ממליצים להפעיל נקודת גישה דרך הטלפון הנייד על מנת לשמור על אבטחת מידע וכך למנוע שיתוף מידע עם הקהל הרחב.
  • סביבה נטולה הפרעות טכנולוגיים – כאשר אתם עובדים מהבית, השתדלו לא להפעיל תוכנות כבודות או אתרים אשר זוללי תעבורה כמו למשל YOUTUBE, NETFLIX וכו'.. היות ואתרים אלו עלולים להשפיע על קצב העבודה.
  • אנטי וירוס מהימן – בדקו עם חברת המחשוב שלכם כי יש לכם אנטי וירוסים מעודכנים לא רק במשרד אלא גם בתחנות העבודה בבית, מוצר זה יאפשר לשמור על המידע שלכם ולמנוע מוירוסים לחדור למחשבים.
  • מערכת הפעלה מעודכנת – במידה והמחשב שלכם פועל עם מערכת הפעלה מסוג Windows 7 בדקו האם ניתן לבצע לה שדרוג, בינואר 2020 חברת Microsoft הפסיקה לתת שירות עדכונים למוצר ולכן תוכלו להיות חשופים למפגעים. שימוש במערכת הפעלה לא מעודכנת עלולה להוות פרצת אבטחה לארגון.
  • סיסמאות מורכבות – דאגו כי בכל רגע שאתם לא מול המסך תבוצע נעילה של המחשב, השתמשו בסיסמאות מורכבות המכילות אותיות קטנות, גדולות וסימנים.
  • לא בטוחים בתוכנה? אל תורידו אותה – אקרים בעולם שותלים תוכנות זדוניות אשר מטרתם היא לבצע הונאה, דאגו לא להוריד אפליקציות ותוכנות לא מוכרות.
  • שרת מיילים מאובטח – ישנים מיילים שמטרתם היא ניסיון דיוג, מיילים אלו נקראים FISHING, דאגו כי חברת המחשוב שלכם תתקין במערכות הגנות על שרתי המייל שיבצעו סינון למיילים מסוג זה. כמובן שחשוב לפעול בשיקול דעת ובמידה ויש מיילים מנמען לא מוכר, או עם קישורים שנראים חשודים, בשום פנים ואופן לא לחוץ ולהתייעץ עם חברת המחשוב.
  • השתמשו ב2fa – רוב מערכות הענן מאפשרות לבצע אימות כפול אשר מקטין באופן משמעותי את האחוז לפרוץ לחשבונות האישיים שלכם, תוכלו לקבל את האימות בהודעת SMS לטלפון הנייד שלכם.
  • גלשו רק באתרים מאובטחים – בשורת הדפדפן באתר תוכלו לבדוק האם מופיע סימן של מנעול, במידה וכן, מדובר באתר מאובטח, אם האתר לא מאובטח לעולם אל תזינו בו פרטים אישיים.

כל נושא אבטחת המידע הוא נגזרת של מחשוב ענן לעסקים, הינכם מוזמנים להרחיב בקריאה.

אנחנו כאן לרשותכם,
מוזמנים ליצור קשר עם המומחים שלנו בכל שאלה ודרישה בנושא אבטחת מידע.

צרו איתנו קשר
תוכן עניינים
מחפש שירותי מחשוב לעסק שלך?
צור קשר
כתבות אחרונות בנושא
אהבתם?
שתפו עם אחרים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו

פנייתך התקבלה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

השירות המקצועי והייחודי שלנו יעזור לעסק שלך להשיג שיאים חדשים.
אין גבול למה שהטכנולוגיה יכולה להביא לעסק שלך.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.